vrijdag, augustus 17, 2007

Sunnet ahead

Dag beste lezertjes, lang geleden dat ik hier nog kon komen. Dat komt namelijk door een geval van acute vermoeidheid. vorige zaterdag pas aangekomen om 11 uur uit kaş, nog gaan eten en babbelen en het werd twee uur. dan was het zondagt voetbal, en ik dacht vroeg te gaan slapen. tot ik werd meegesleurd naar de match. galatasaray won gelukkig met 4-0. s anderendaags was het vat af, de keuken was dicht en de kok naar huis om het zo uit te drukken: ik zat zonder energie en ben gaan slapen. de dag daarop was het s avonds voorstelling van het opgepoetste hadrianusbeeld. de werkmannen mochten een pintje komen pakken en we hebben gezellig verbroederd. er bestaan zelfs fortos van mij die hadrianus kust. niet iedereen kan zeggen dat ze een romeinse keizer hebben gekust, niet waar?

gisterenavond werd het dan nog een kleine BBQ met drie werkmannen. het was enorm lekker. ik had het bovendien verdiend na het alleen leiding geven in de namiddag, waar 1 van de werkmannen plots goesting had om het zotteke uit te hangen. verder was het een geslaagde dag en ik ben blij dat ik men vuurdoop doorstaan heb, desondanks mijn gebrekkige kennis van het turks en gebarentaal.

en vandaag komt er een sunnetfeest, jawel een besnijdenis, van de zoon van de voorman van het odeon. er zo wslk zelfs 500 man kunnen zijn. als lid van de fantastik four (zijnde koen, de topografen willem en lieven en ikzelf dus) kan ik er niet ontbreken om te dansen als een paard zoals mijn voorman dat zegt.

verder ga ik int weekend nog wat paperassen bijwerken en verder de was van ons huis doen. de kamers zijn al goed gepoetst en ruiken weer naar boeketje rozen. verder ben ik vandaag ook nog naar de berber geweest. aanvankelijk had ik wat schrik, maar zoveel preciesie en werkijver heb ik nog nooit gezien. de achterlijn van mijn hoofd is nog nooit zo afgelijnd geweest. eerst een tondeuske en knippen en vervolgens het scheren met een echt mes. mijn velleke is nog nooit zo zacht geweest, haha! ;) en dan nog een gelaatsmassageke en het wassen van het haar en parfumeren voor maar liefst 8 YTL, 4 euros dames en heren. ik denk dat ik een paar van die berbers ga impoteren in Tienen.

Zo, tot zover mijn parolleke,
hou u goed en tot binnen twee weken

Geen opmerkingen: