vrijdag, juli 25, 2008

Antiochia in Pisidia

Vandaag was een bijzonder mooie dag op trektocht door de provincie. We bezochten het mooie Antiochië en ik las de Dag Allemaal aan de tempel van Augustus. Dat was e'en uitermate schraal maar amusant moment. Het hele bezoek werd omkaderd door de wondere stemmen van ons gezelschap (Koen, Ine, een beetje dokter Tom en af en toe Katrien en niet te vergeten mezelf) die het volledige nederlandstalige genre ten berde brachten, daarna gevolgd door de betere Disney hits.

Dit deed erg denken aan de donderdagnamiddag op de domestic area waar er naast hard werken - zoals altijd - nu ook bijzonder veel aandacht was voor muziek op de achtergrond. Terwijl we een nieuwe sector openlegden, op zoek naar een muur, kon ook het restauratieteam, bezig op de stellingen in ons reusachtig atrium zich niet meer bedwingen. Hadise galmde door de kamers en Göze liet zich eens goed gaan op de stelling en daarnaast. Ook özge en haar broer Tarik van het architectenteam genoten mee van een donderdagnamiddag in pure Domestic Style.

Maar nu terug naar het verdere verloop van de vrijdag, die ook een zoektocht naar een byzantijns kerkje in een dorpje genaamd Burla met zich meebracht. Het werd een fijne trektocht en ik ben mijn sandalen dankbaar dat ze me op de steile bergwanden hebben ondersteund. Bovendien heb ik vandaag de lekkerste peer uit mijn leven gegeten. Deze is niet te evenaren. punt.

En eten brengt ons weer bij de normale week. Op de domestic weten ze mijn kleine versnaperingen wel te apprecieren. Naast de normale simits volgen nu ook dagelijks snoepjes, soms cake of worden we getracteerd op baklava. Ook mijn druivensuiker komt goed van pas wegens de weinige eetlust s morgens. Dit komt omdat het deze week echt wel puffen was in de bergen. Naast rozenbottelthee kennen de werkmannen ook de term 'druivensuiker' en ik zou er niet stom van staan moesten ze vanaf nu regelmatig daarvoor komen bedelen.

Ik ga het hierbij laten. Morgen nog een mooie dag om te relaxen en mogelijk ga ik met Mohammed (Domestic), Fatih (Roman Baths), Nihat (Geografenteam) en Bekir (conservatie) vissen. Als we iets vangen, dan zullen we het BBQ'en. Als we niks vangen zullen we naar de winkel gaan en toch ook maar BBQ'en ;)
groeten,
Rob

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik geloof dat je sinds onze uitstap naar Antiochia je inspiratie wat verloren bent. Heeft dat te maken met M. die jouw energie wegzuigt bij ieder mozaïeksteentje dat ze vindt? Hou er overigens ook rekening mee dat we halfweg M's cyclus zijn...
Groetjes, Tom