zaterdag, juli 14, 2007

net terug van t weekend

idd, net terug van t weekend. terwijl ik dit schrijf komt er een werkman van verleden jaar gepasseert. Erkan was verleden jaar nog een gewone jongen maar is ondertussen een stuk robuuster geworden (en dikker in t gezicht). zo ontmoette ik in de week ook Arif, werkman bij ons verleden jaar. hij had net een moustache met lange rand laten groeien. achteraf hoorde ik waarvoor dat stond: hij was lid geworden van de fundamentalistische partij. in elk geval, er wordt hier veel over politiek gepraat met de verkiezingen van volgende week. heel het dorp hangt vol met posters van tayip erdoğan en andere kopstukken. ın antalya reden er om de 5 voet buskes door van alle partijen, in alle dorpen zijn de straten bevlagd en zelfs de boten in de haven hebben zeilen met 'reklamlar' op. ongelooflijk. ik neem geen positie in, want dat is gevaarlijk. wanneer ik kenissen bezig zie met het bevlaggen loop ik rustig door, alvorens anderen mij er mee zouden associeren.

dit weekend vond ik de galatasaray store in antalya en ik heb me er serieus moeten inhouden. er werd trouwens iets gestolen voor onze ogen waarna er chaos ontstond. We hadden nog geen ikamet en dachter niet gratis binnen te kunnen in het musem van antalya, maar dankzij onze vlaggen mochten we gratis binnen en en kwamen de bewakers met ons op de foto. ook bij het terugkomen kregen we in de otogar korting op water en chips!

tenslotte, toen we vertrokken voor het weekend kwamen we in contact met een man met zijn vrouw en dochtertje die werkt in een hotel op weg naar belek. hij was ook van van de cim bom en heeft de hele rit naa antalya met ons gesproken en doopte me om tot turgay, wat denaam voor een sultan is. daar kan ik best vrede bij nemen. de turkse gastvrijheid heeft desondanks de verkiezingen nog niet ingeboet!

en dan ga ik nu een happeke eten, want morgen wacht er weer een spannende aeek waarin onze ontdekkingen verder onderzocht zullen worden. het is best mogelijk dat dat binnen een paar dagen op de webstek van sagalassos zal staan. ons super-inge schrijft er in elk geval heel hard aan! maar meer ga ik daar nog niet van aan jullie neus hangen!

groetjes,
Turgay

Geen opmerkingen: