maandag, augustus 21, 2006

slangentjd

t is bijna pruimentijd ... maar hier ist eerder slangentijd. op 1 week tijd hebben we 2 slangen gevangen en dat was best griezelig maar ook wel tof. de eerste was bij ons op de site in een profiel. een werkmman heeft haar met een jachtgeweer konijn gemaakt in 1 schot. ge moet het maar doen. de kop er af, een paar stenen verwijderen en daar kwam een zwart lichaam van 1,5 meter lang uit. ik heb het bloedende kadaver mee in een zak geholpen die een hele dag in onze coolbox zat voor het depot, alwaar iedereen de gruwel wilde aanschouwen. het skelet ligt nu uit te rotten bij bea, de biologe.

de 2e werd gevangen in de toiletten (de mannenzone) en daarna naar ons gebracht wegens onze ervaring met serpenten (en dan niet alleen slangen)

Volgende belangrijke gebeurtenis: de uittocht is vertrokken. dit weekend zijn jonas en ralf en nog een aantal leuke figuren zoals pol epoxy vertrokken. met pijn int hart heb ik van ralf afscheid genomen om 1 uur s nachts, want plots leek de kamer een pak leger. we proberen echter zijn ambiance in de dolmuş in ere te houden. we houden ons er aan ralfke! dat vertrek heeft echter zijn voordelen: eindelijk blijven mijn kleren niet langer in de valies maar liggen ze op een bed. en daarnaast hebebn we de werkmannen van ralf en ine overgrekregen, waar ook een paar heel toffe gasten tussen zitten. we verrichtten dus momenteel dubbel zoveel werk en da is administratie a gogo dus.

daarnaast loopt er een filmploeg rond met een irritante italiaan die de regie doet over een film over sagalassos. zijn film. met extra veel fake vondsten die we er effe weer moesten insteken en enthousiast doen. ik kon gelukkig op de achtergrond blijven want ik kan die vent niet hebben, de stielbederver.

verder hebben laura en marijke nog altijd hun hondje, en daarnaast hebben we ook problemen met een kat, Melek of engel genaamd. dat beestje werrd door sommigen in huis gelaten en nu komt ze binnen via mijn venster s nachts, vanwaar ze met haar 4 poten op mijn slapend lijf springt waardoor ik me telkens dood verschiet. ze gaat nog eens de pot in, net zoals de hond. moustafa, de kok, zal al die beesten professioneel de nek omwringen als ze daar nog rondhangen op de 2e september.

dit weekend ben ik hier gebleven en heb ik te voet naar de site gegaan over de steile alexanderheuvel. daar zal zijn leger niet geweest zijn, geloof me. verder heb ik mijn stageverslag verder gemaakt en me eens goed uitgerust.

ondertussen zijn zeer veel studenten al aan het aftellen en zeggen openlijk dat ze naar huis willen. maar zo zijn we niet, voor ons mag het nog wat langer duren, want eind deze week stoppen we al met graven en dat einde nadert pijnlijk dicht. donderdagavond, de laatste graafdag, gaan we eten met de werkmannen en dat belooft dus geweldig te worden, wat ik verder ook zal missen is de leuke turkse muziek, die ik zeker eens ga kopieren van de gigantische verzameling van inge (die morgen jarig is dus bij deze proficşat inge!)

proficşat ook aan alle mensen die mijn geklaag de voorbije weken hebben gelezen. u was een fijn publiek.

aan mensen met wie ik tot nu toe al 6 fijne weken heb doorgebracht, bedankt u was een fijn gezelschap,
aan mensen op de site met de empathie van een pindanootje, julian gaat nop nog eens de rode knop gebruiken.

wat is de rode knop? gaat de EHBO opleiding van de vlaamse studenten in onverantwoord roekeloos en pervers gedrag eindigen? zal galatasaray de derde kwalificatieronde winnen? zullen rob en christine dit volledig live kunnen volgen bij birol thuis of volgt er een stroompanne of nodigde hij ons uit omdat hij een babysit nodig heeft? hoe zal het volgende weekend verlopen en zal tommeke wilde toeren doen op alweer een nieuwe sarcofaag uit de groeven van afion? hoe zal marc bey reageren op onze imense werkverzettingen? zal moustafa nog wel genoeg fritten geven? blijven er ijsjes komen bij verjaardagen? zal het depot nog meer tesserae aanvaarden of gaan we er oorlog mee voeren? dit en nog veel meer spannende vragen zonder zinnig antwoord in een volgende episode!!!

Geen opmerkingen: